Onko palveluarkkitehtuurisi tältä vuosikymmeneltä?
Perustuuko tietämys asiakkaidesi tarpeista ja niiden kehityksestä omaan arvioon, vai onko kyse aidosti systemaattisesta ja dataperusteisesta tavasta mitata ja tutkia sitä?
Samoin, asiakkaan preferenssit käyttää tuotetta tai palvelua eivät aina ole tiedossa. Oletetaan nykyisen käyttäytymisen olevan toivottu. Tällöin asiakaspalvelua on vaikea toteuttaa oikein. Haaste korostuu entisestään, jos data asiakkaan toiminnasta puuttuu tai ei ole saatavilla. Datan puute tai huono laatu vaikeuttavat palveluiden oppivuutta ja evoluutiota.
Perinteiset palvelumallit ovat hitaita vastaamaan ympäristön nopeutuviin muutoksiin. Dataohjautuvuus ja palveluiden itseoppivuus ovat avaintekijöitä systemaattiseen menestykseen tulevaisuudessa.